Jungle trekking! Deel 2 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu Jungle trekking! Deel 2 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu

Jungle trekking! Deel 2

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

11 Juli 2014 | Thailand, Umphang

10 juli
Vanmorgen werd ik al om half 6 wakker van allemaal jungle geluiden en ben ik even een rondje gaan lopen en naar de zonsopgang te kijken! Om 7 uur moesten we allemaal op staan om te onbijten en om 8 uur gingen we weg :). We begonnen met raften. De groep was nog steeds opgesplitst en we gingen in van die rubberbootjes. De rivier was niet echt heel heftig ofzo, maar het was heel mooi zo midden in de jungle! Het was heel stil en je hoorde alleen maar dieren of de rivier. Het begon wel eventjes te regenen, maar daarna ging de zon weer schijnen. Onderweg stopten we bij een hotspring, een soort van natuurlijke jacuzzi met heel warm water! Heerlijk! Daarna weer verder en zijn we gestopt om onder een soort van grot te lunchen. We kregen heel schattig rijst op een soort van bladeren met een kippevleugel haha. Was hele leuke plek om te zitten. Na de lunch was het nog een uurtje varen en toen gingen we te voet verder! Ik liep eerst helemaal achteraan, maar het was echt super zwaar, omdat we de hele tijd berg op gingen. Ben na de stop helemal vooraan gaan lopen achter de gids en dat ging veel beter! De gids is trouwens echt grappig, hij kan geen woord Engels en laat de hele tijd allemaal dieren zien en doet dan na of hij ze neerschiet en zegt dan telkens: BBQ haha, je leert echt veel op zo'n tocht hahaha. Het begon wel een beetje te stormen en af en toe moesten we even blijven staan, omdat er bamboe bomen omvielen! Eentje viel zowat bijna op Anna. Vet gevaarlijk eigenlijk haha. De gids deed het ook weer heel grappig na hahaha met van die geluidjes en dan wieeeeh, boem, dead. Hij had ook zo'n hakmes, waarmee hij een weg baande door de jungle, dus het was wel een echte trekking! Ik ging af en toe wel echt stuk haha. Toen we eindelijk boven waren, dachten we dat naar beneden wel chill zou zijn, maar nee, haha het was heel glad, omdat het weer regende en mensen vielen ook. Ook de gids die achterop liep, die viel vet hard echt zielig. Hij was ook een soort van slaafje haha hij werd de hele tijd geslagen door die anderen en dan gingen ze keihard lachen en dan sloeg hij weer terug enzo, echt apen die mensen. Hij heette Lou en die voorop heette Gii, echt grappige mensen. Ik viel zelf ook bijna, maar toen pakte Gii me bij mjin arm en trok zowat mijn arm uit de kom hahaha, maar ik leefde nog. Hij maakte ook zo;n stok van bamboe voor ons waarmee we makkelijker konden lopen en een beker van bamboe voor de thee in het kamp, echt leuk. Na 6000 jaar kwamen we aan bij het kamp en was de groep die later dan ons vertrok er al! Zij hadden de makkeljike route genomen, omdat het zulk slecht weer was hahaha. We gingen allemaal eerst het enige winkeltje leegkopen en zakken chips leegeten, had zo'n honger! Toen kregen we weer eten: kip met rjist! Haha. We zaten echt helemaal onder de modder en waren helemaal doorweekt, gelukkig had ik wel mijn regenjas aan. Ik had weer mijn eigen tent :) En weer redelijk vroeg gaan slapen, was weer gesloopt!

11 juli
Vandaag konden we een beetje uitslapen. Om 8 uur gingen we ontbijten en daarna naar de waterval wat maar 30 minuten lopen was. Daar aangekomen keek ik echt mn ogen uit, wat mooi zeg! En hoog! Het water kwam overal vandaan. We liepen over een smal richeltje, waarbij de gidsen weer onze handen moesten vasthouden haha. Vanaf een rots kon je je zo het water in laten glijden, echt heerlijk water! Hele verademing. E stond natuurlijk een hele sterke stroming van de waterval, maar na een paar keer proberen kwam ik eronder, echt heel mooi! We bleven er best een tidje en toen gingen we weer terug naar het kamp om weer verder te trekken. Dit keer met de hele groep. Dit keer was het een stuk makkelijker en mooier! We liepen langs het water en onderweg zijn we langs de rivier gestopt om te rusten. Aan het eind begon het helaas weer te regenen en was er overal modder, waardoor we weer echt super smerig waren. Gii rende weer de hele tijd heen en weer om te helpen. Het laatste stuk was over de rjistvelden wat echt heel mooi was! Het regende nu wel echt keihard en uiteindelijk kwamen we in een bergdorpje aan om te zien hoe de mensen daar echt leven. Heel primitief, gaaf om te zien. Overal liepen kinderen met kleine kinderen op hun rug en er kropen ook gewoon hele kleine kinderen rond. De gidsen gingen eten maken terwijl wij een beetje rond konden kijken, heb hele mooie foto's gemaakt! Er waren ook kleine biggetjes, heel veel honden en koeien. De huizen waren hoog en eigenlijk gewoon open, met alleen een dak en de vloer was allemaal bamboe aan elkaar, waardoor er dus ook dingen doorheen konden vallen, zoals mijn schoenen midden in de nacht haha. Er lagen allemaal matjes met grote klamboes erom heen, waarin we sliepen. We aten buiten voor het huis onder een afdakje op de grond. 's avonds gezellig met Anna en Sander gezeten.

• 18 Juli 2014 - 12:36

Truus Benoist:

Geweldig zoals je alles beschtijft,daar geniet ik van! Veel p,ezier nog en doe voorzichtig!

• 18 Juli 2014 - 13:24

Gert Jan Wiesenekker:

Leuk, spannend en geweldig om zo op de hoogte gehouden te worden van je avonturen!
    Veel plezier! :-)

• 19 Juli 2014 - 16:12

Loes Wiesenekker-v.d. Hulst:

Lieve Jen
    Leuk geschreven en ik ben benieuwd naar je volgende verslag