Bangkok ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu Bangkok ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu

Bangkok !

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

03 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Dinsdag 1 juli was het dan zover! Mijn reis naar Azie kon beginnen! Om half 1 vertrok ik vanaf Schiphol met de trein naar Dusseldorf, het was een lange zit van 4 uur. Om kwart voor 5 kwam ik op de luchthaven aan, veel te vroeg! Haha ben dus eerst maar even gaan chillen bij de starbucks en een beetje rond gaan lopen. Er viel niet veel te zien, het is maar een kleine luchthaven. Ik had bedacht dat ik toch maar mijn backpack zou sealen, dus heb dat voor 5 euro laten doen, stuk goedkoper dan op Schiphol. Achter de douane heb ik nog even de wedstrijd gekeken en om 21:20 vertrok het vliegtuig. Ik ging als laatste boarden want ik had geen zin om in de rij te staan.. Ik had gelukkig een plekje aan het raam :) Achter mij hoorde ik een paar Duitse meiden met een ander meisje praten en dat meisje kwam ook uit Nederland en ging ook naar Bangkok, dus heb mij gelijk even voorgesteld. De vlucht duurde 6,5 uur en op de luchthaven ben ik samen met Hanne naar de gate gegaan. Daar hoorde een ander meisje ons Nederlands praten en die kwam er ook gezellig bij zitten en later nog een meisje, haha. Alle Nederlanders weer verzameld. We zijn verder samen gaan reizen en Sylvie, het meisje wat er als laatst bij kwam, had toevallig ook het startpakket van Kilroy geboekt. Ik was een beetje zenuwachtig omdat ik geen visum had, maar op het consulaat had de vrouw gezegd dat het niet hoefde en ze had gelijk, ik kreeg zonder problemen een stempel dat ik tot 31 juli mag blijven. Samen met Sylvie liep ik verder en daar stond onze chauffeur netjes met onze namen op een bordje ons op te wachten. Samen met een Deens gezin werden we naar ons hostel gebracht, wat nog een uur rijden was. Om half 10 waren we in het hostel, zijn we naar onze kamer gegaan, gezellig op dezelfde en daarna hebben we nog wat rond gelopen in de stad. We vonden het eng in het donker en konden niet oversteken hahaha dus we zijn weer snel teruggegaan. We werden ook meteen toen we uit de hostel liepen aagesproken door allemaal mensen en tuk tuks die stopten, maar we hadden al gehoord dat dit oplichters zijn en dat je geen tuk tuks moet nemen of met mensen mee moet gaan. We hebben nog wat gedronken op het terras met nog wat andere mensen en toen naar bed. Om half vier lag ik nog wakker haha want het was ijskoud op de kamer door de airco! Verder wel lekker geslapen.

Dag 2
Om 10 uur maakte Sylvie mij wakker voor het ontbijt, zij had al gedoucht en alles, maar dat had ik de avond ervoor al gedaan. Het ontbijt stelde niet veel voor en na het ontbijt probeerde ik te pinnen, maar dat ging niet. Ik probeerde vier ATM's maar nergens kon ik pinnen, totdat ik mijn moeder inschakelde en mij vertelde dat ik de pas op Wereld moest zetten, hahaha. Sylvie kon ook niet pinnen dus dat was geweldig. Zij was gelukkig zo slim geweest om alvast geld te wisselen en we hadden nu 1000 baht met z'n tweeen te besteden. We zijn wat later dan gepland de straat op gegaan en zagen nu een hele andere kant van Bangkok. Overdag is het echt superdruk met overal mensen, maar het is wel gezellig druk. Overal staan kraampjes waar mensen eten maken en verkopen en stoep is ook vol met mensen. Ze hebben ook overal tafeltjes neergezet waar mensen kunnen eten; onder de brug, midden op straat, in steegjes. Echt heel leuk om te zien allemaal! Er rijden heel veel auto's, taxi's, busjes en tuktuks. En heel veel scooters, waar mensen met vier tegelijk op zitten, haha, zonder helm! En hard dat ze gaan! We zijn over de smalle stoepjesnaar de pier gelopen en hebben daar de boot gepakt naar de eerste tempels. De boottocht zelf was al heel leuk, want hij ging best hard en we hadden een supermooi uitzicht op Bangkok. De wind was ook heerlijk, want het is zo benauwd hier! Echt even wennen. Bij de plaats van bestemming zijn we uitgestapt en hebben we eerst lekker wat gegeten in een klein buitenrestaurantje, heel lekker! Daarna zijn we naar de eerste tempel gegaan; Wat Pho. Er stopten weer allemaal tuk tuks en iedereen vroeg waar we heen gingen en waar we vandaan kwamen. Ze hebben allemaal trucjes om je op te lichten, maar trappen wij niet in! Bij Grand Palace word zelfs omgeroepen dat je niemand moet vertrouwen op straat in de buurt van de tempels. Maar het is echt een kunst om de mensen te negeren, want ze blijven maar doorgaan! 1 man deed net alsog hij bij de beveilig hoorde en kwam ons te 'hulp' m hij vroeg of ik even zijn paraplu voor de zon wilde vast houden, wat heel slim is, want dan blijf je wel staan en uiteindelijk heb ik dat ding maar terug in z'n hand gedouwd en ben weggegaan. Maar goed, Wat Pho: in 1 woord prachtig! Er waren meerdere tempels en allemaal Boeddhabeelden en schooltjes waar kinderen les hadden. We zijn de tempels ingeweest bij de grote zittende Boeddha, staande Boeddha en liggende Boeddha, die echt immens is! En allemaal heel mooi! In de tempel moet je je schoenen uit en je schouders en knieeen bedekken. Dit wist ik al van te voren dus ik had een driekwart broek en t-shirt aan. Het was heel sereen in de tempels met wierook en kaarsjes en iedereen was stil, ik vind het echt geweldig in de tempels! Heel anders dan een kerk in Nederland, het idee is natuurlijk ook heel anders. Ik vind het Boeddhisme ook erg interessant en vind het heel gaaf dat ik nu in een land ben waar 95% van bevolking Boeddistisch is. Iedereen zit in de tempel op de grond op een tapijt en er zijn allemaal mooie kleuren en versieringen en natuurlijk Boeddha. Na Wat Pho zijn we over een soort marktje gaan lopen waar het er erg gezellig uitzag met allemaal locals. Daarna zijn we met de boot naar de overkant gegaan naar Wat Arun, waar we helemaal omhoog geklommen zijn. De trap is echt supersteil en heel moeilijk te beklimmen, maar het uizicht was prachtig! Wat Arun zelf was ook heel mooi! Hierna zijn we weer op de boot gestapt (die overigens maar 15 baht kost) en bij Chinatown uitgestapt waar we hebben rondgelopen en wat hebben gegeten. Echt super gaaf om te zien, heel druk, maar erg gezellig! Het is net een supersnel draaiende fabriek haha, heb een paar filmpjes gemaakt. Toen het donker werd hebben we de boot terug genomen en hebben we weer op het terras gezeten. Ik ging vroeg naar bed, want de volgende dag zou ik vroeg opgehaald worden voor mijn eerste excursie!

  • 05 Juli 2014 - 18:39

    Gert-Jan Wiesenekker:

    Leuk om te lezen Jen, kan de sfeer proeven!!

  • 05 Juli 2014 - 21:15

    Truus:

    Hoi Jenniffer, je beschrijft het op de manier zoals wij het ook ervaren hebben.Het is inderdaad ontzettend druk maar erg leuk en heel kleurig.Je gaat nog heel veel moois zien.
    Heel veel plezier in het mooie Tailand

  • 06 Juli 2014 - 08:16

    Loes:

    Hoi Jen
    Prachtig geschreven het is of ik erbij ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jennifer

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 3190

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

Op uitwisseling in Mississippi

01 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Reis door Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: