Jungle trekking deel 3 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu Jungle trekking deel 3 - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu

Jungle trekking deel 3

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

12 Juli 2014 | Thailand, Umphang

12 juli
Vanmorgen had ik geen zin om op te staan, lag veel te lekker. Ben gaan ontbijten en om 8 uur kwamen de olifanten. Ik liep om het huisje heen en schrok mij dood, want daar stonden er al 3, super groot! Heb een paar foto's gemaakt en gekeken hoe ze met de dieren omgingen. 1 mahout had zijn zoontje mee die ook op de olifant zat. We moesten vanaf het hoge terras op het randje gaan staan en zo op de olifant klimmen. Best eng! Er was een soort van zitje waar je in zat en een andere jongen kwam naast mij. Toen hij begon te lopen was het best moeilijk om te zitten, want je gaat de hele tijd heen en weer en je moet je goed vasthouden! De mahout had zijn zoontje nu voorop genomen, dus zij zaten met z'n tweeen in de nek van de olifant. We liepen door het dorpje en zagen nog een gedeelte wat we nog niet gezien hadden. Daarna liepen we via de rijstvelden naar een rivier waar het ineens heel steil omlaag ging wat super moeilijk was om te blijven zitten haha. Er was ook een kleine olifant en die verdween helemaal onder het water, omdat het voor hem te diep was. De grote liepen gewoon door het water naar de overkant. We kwamen uit de rivier en gingen nu een hele steile berg op wat ook weer best lastig was op te blijven zitten haha. Ik schrok wel heel erg, want ze slaan de olifanten gewoon! Ik had wel van tevoren gehoord dat dit soort toerischte attracties eigenlijk echt niet de bedoeling zijn en wilde het eerst ook eigenlijk niet doen.. Er zijn nog maar weinig Aziatische olifanten in het wild..
Het was een groot stuk door de jungle en op een gegeven moment gaf de mahout zijn zoontje aan ons, waardoor hij tussen ons in zat, beter gezegd hij gooide zijn kind gewoon hahaha. Wel heel schattig kindje. Het was een prachtige weg zo door de jungle, maar wel erg zwaar aangezien het soms best steil was. Ook al zaten we dan alleen maar! Aan het einde gingen we nog een keer door het water en toen moesten we afstappen, de olifant ging door zijn knieen en je moest snel eraf, omdat het erg slecht voor hem is om door zijn benen te zakken. We stapten allemaal in de jeep en reden nog even naar de trekker hill voor een lunch en toen begonnen we aan de lange weg terug naar Mae Sot! Zo'n 4 uur later arriveerden we en kregen we wat te eten en een hotelkamer waar ik heerlijk heb geslapen!