Weekendmarkt & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu Weekendmarkt & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu

Weekendmarkt & Ayutthaya

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

07 Juli 2014 | Thailand, Ayutthaya

Zoo hehe eindelijk weer een verslag! Had het een beetje druk met genieten haha, ik zal eens beginnen met waar ik gebleven ben, alweer bijna 2 weken geleden.

6 juli
Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, aangezien we de vorige avond tot laat op zijn gebleven om voetbal te kijken in de stad, was erg leuk! Ik had ook voor de volgende dag met een ander Nederlands meisje afgesproken om naar de weekend markt te gaan in Bangkok. Ben eerst lekker gaan ontbijten en rond half 12 zijn we naar de markt gegaan, met de skytrain. Het was echt mega druk en super groot! Het leek een beetje op de Queen Victoria Market in Melbourne, maar dan nog 6x zo groot en veel meer mensen en eten haha. Het was ook heel erg warm, dus af en toe moesten we tussen het shoppen effe afkoelen. Ik heb een broek gekocht en een shirtje gekocht en we hebben lekker een mango smoothie gedronken. Ik dacht ik koop nog niet zoveel, aangezien ik er nog de hele reis mee moet sjouwen. De markt op zich was al echt een hele ervaring! Overal eetkraampjes en massagetenten en heel veel Thaise mensen ook. Maar ook toeristen, echt alles door elkaar. Aan het einde van de dag hebben we een voetenmassage van 30 minuten genomen, heerlijk! Daarna weer terug naar het hostel gegaan en lekker gechilld! 's avonds nog beetje rond gaan lopen, maar was Bangkok wel een beetje zat...

7 juli
Vandaag ben ik vroeg opgestaan om naar Ayutthaya te gaan, de oude hoofdstad van Siam. Ik heb mijn grote backpack in het guesthouse gelaten en ben met alleen mijn kleine rugzakje op pad gegaan. Ik had van Kristina gehoord dat het treinstation ongeveer kwartiertje lopen was, dus ben lekker gaan lopen, alle tuktuk's die mij aanspraken negerend. Heb een kaartje voor maar 20! baht gekocht (50 cent) en het was ongeveer 2 uur met de trein. Ik zocht een chill plekje uit aan het raam en zag dat er allemaal Thaise mensen in de trein zaten, geen toeristen. Op een gegeven moment wilde iemand op mijn plek zitten, want blijkbaar heb je zitplaatsen en zat ik verkeerd haha. Ik liep naar achter en werd aangesproken door een man uit Australie die nu in Thailand woont. Hij vroeg of ik PeterPans kende, een reisorganisatie in Australie haha super toevallig, daar hebben Nik en ik toen al onze trips geboekt! Hij gaf mij een paar visitekaartjes mee, want hij wil het in Thailand ook op gaan zetten. Hij moest er eerder uit en vertelde mij dat ik niet meer dan 50 baht voor de taxi moest betalen naar het hotel, handig! De trein was trouwens super lawaaierig en druk, blijkbaar had ik de goedkoopste trein geboekt haha, wist ik veel. Ben uitgestapt en heb om een taxi gevraagd, de eerste vroeg 100 baht, dus geljik doorgelopen en de volgende vroeg 60 en toen zei ik 50 en toen was het goed haha. Kwam bij een super schattig guesthouse en er was nog 1 kamer vrij, dus ik was blij! Het guesthouse was van 2 hele schattig oude vrouwjtes, het waren zussen en ze waren echt superlief. In de tuin waren hangmatten en een leuke chillplaats. Heb gelijk een fiets gehuurd en ben het stadje gaan verkennen. Veel kleiner en leuker dan Bangkok! Heel mooi ook! Ben door het historische park gefietst en gelopen en alle oude ruines bekeken, allemaal Boeddha's zonder hoofd die door Birmezen vroeger zijn verwoest. Ben ook naar de olifantentaxi's geweest, maar niet op gereden, want vond het zielig! Ook nog naar 2 tempels geweest en daar even uitgerust. Ik ook fietste door een heel schattig marktje, heel dicht op elkaar allemaal met allemaal schattige lachende Thaise vrouwtjes haha, heel leuk. Heb bij een tentje langs de weg wat gegeten, die man kon geen Engels en ik had geen idee wat het allemaal was, dus heb maar wat aangewezen haha en het was lekker. Toen ik moe was ben ik teruggegaan naar het guesthouse en ben lekker in de hangmatten gaan liggen om een boekje te lezen. Lekker vroeg gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Jennifer

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 3187

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

Op uitwisseling in Mississippi

01 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Reis door Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: