Jungle trekking! - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu Jungle trekking! - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu

Jungle trekking!

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

09 Juli 2014 | Thailand, Umphang

8 juli
Vandaag heb ik de trein terug naar Bangkok genomen. Dit keer ben ik bij het personeel voorin de trein gaan zitten, was echt grappig haha! Iedereen waar we voorbij reden zat naar me te zwaaien haha. In Bangkok aangekomen heb ik mijn spullen ingepakt voor de trekking en heb ik lekker gegeten en gechilld met wat Deense mensen. Om 8 uur werden we opgehaald en we waren in totaal met 3 Nederlanders en 11 Denen. Bij het busstation vroeg de gids wie Jennifer was en hij zei dat ik een bus later moest, omdat die andere vol zat, bleh. Gelukkig was het een V.I.P nachtbus en ging ik toch slapen. Hij was heel ruim met een stoel die horizontaal kon en je kreeg een dekentje en eten en water jeujj. Ik heb de hele weg geslapen en werd pas wakker bij de paspoortcontrole, maar volgens mij boeide mijn paspoort hem niet zoveel.

9 juli
Bij het busstation in Mae Sot werd ik opgewacht door een ander mannetje die mij naar een rusthuis ofzo bracht waar ik nog even kon slapen, douchen en chillen voor de tocht begon. We kregen allemaal ontbijt en om 10 uur gingen we weg. Ik ging met die twee andere Nederlanders; Anna en Sander en nog 3 Denen in het ene busje en de rest in het andere. Het was zo'n open busje, dus dat was wel gaaf. De eerste stop was een marktje bij de grens met Birma. Was wel leuk, maar had niet echt zin om iets te kopen, omdat we 5 dagen gingen trekken haha. We reden weer verder en de omgeving werd steeds mooier; bergen en rijstvelden en heel erg groen. De tweede stop was een waterval waar we ook lunch kregen :). Daarna begon de echte lange rit door de bergen, met, ik weet niet hoeveel bochten. Oma weet het wel! Het was wel een prachtige weg en met een heel mooi uitzicht! Het busje scheurde wel lekker door haha. Onderweg nog even gestopt om wat te snacken en we reden langs een heel schattig dorpje met allemaal primitieve huisjes. Na 4 of 5 uur rijden ofzo kwamen we aan in Umphang! We sliepen in de Trekker Hill en ik kreeg een eigen bungalow. Je ligt gewoon op een matras op de grond en de douche was half buiten haha. We kregen eerst weer wat te eten en we hadden wel heel mooi uitzicht over de bergen. De Denen praatten overigens bijna alleen maar Deens, dus we hadden echt zo'n subgroepje Nederlanders haha, maar wel heel gezellig! Ben lekker vroeg gaan slapen, want was kapot!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Jennifer

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 3189

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

Op uitwisseling in Mississippi

01 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Reis door Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: