River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer - WaarBenJij.nu

River Kwai

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

05 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 4 juli
Vandaag had ik vroeg de wekker gezet voor River Kwai tour. Ik zou om kwart voor 9 opgehaald worden en had mijn tas nog niet ingepakt, dus de wekker ging om half 8 haha. Samen met een andere vrouw uit het hostel werden we opgehaald en onderweg haalden we nog 4 jongens op. Het was 2,5 uur rijden en onderweg werden de jongens ergens anders afgezet. De Deense vrouw (Kristina) en ik verbleven in het Good Times Resort wat echt heel mooi was! Er was een zwembad en het buitenrestaurant lag aan het water. Bij aankomst kregen we eerst een lekkere lunch en om 1 uur stelde de guide zich aan ons voor. We konden eerst nog even naar de kamer en we kregen beide een tweepersoonskamer voor ons alleen, en luxe dat hij was! Heerlijk groot bed en een chille douche. Om half 2 verzamelden we weer aan de oever. Eigenljik zouden we allebei apart iets anders gaan doen, maar aangien we maar met z'n tweeen waren gingen we samen op de long tail boat. Wat natuurlijk veel gezelliger was. De boot ging echt super hard en het was echt chill met de wind. We voeren over de River Kwai waar ook allemaal huisboten lagen. Onze eerste stop was het JEATH museum, wat staat voor Japan, Engeland, Amerika, Thailand en Holland. Het was een memorial voor alle gevangen die tijden het bouwen van de dodenspoorlijn zijn omgekomen of ziek zijn geworden, heel indrukwekkend. Heel veel was ook in het Nederlands, omdat er ook veel Nederlanders vanuit Java aan de spoorlijn hebben gebouwd. De guide wist heel veel te vertellen en sprak best goed engels voor een Thaise. Hierna stapten we weer op de boot en gingen we naar een heel klein plaatsje waar we een heel stuk omhoog moesten klimmen. Boven hadden we een heel mooi uitzicht over de rivier en de omgeving en we liepen langszaam richting het dorpje.Het was er heel stil en er stonden alleen maar tempels en Boeddha's. Prachtig! We zijn een grot in gegaan, wat ook heel mooi was en daar waren allemaal vleermuizen die ons probeerde weg te jagen (vertelde de guide). Ze vlogen gewoon tegen ons aan! Op een gegeven moment waren het er wel 10 haha. We hebben daar nog een grote zittende Boeddha gezien en ze vertelde ons allemaal verhalen over het Boeddhisme. Na deze stop zijn we weer op de boot gestapt en voeren we naar de war memorial van Nederland en Engeland van de oorlog die de Jappen voerden in Thailand. Er stonden allemaal bekende namen op de grafstenen, heel spooky. Het was wel supermooi onderhouden en erg groot. We stapten weer op de boot en moesten nu best een eindje varen naar de volgende stop: The Bridge over the River Kwai. Hij zag er eigenlijk kleiner uit dan ik had verwacht, maar het is allemaal nog orgineel, zelfs de rails die er overheen lag. We hebben wat foto's gemaakt en zijn toen terug naar het resort gevaren waar we gelijk een duik in het zwembad hebben genomen. Om 5 uur kreeg ik een massage (zat ook bij het pakket) wat echt superchill was! Het gaat er wel hardhandig aan toe, maar daarna voel je je echt lekker. Na de massage ben ik nog even bij het zwembad gaan liggen en om half 7 gingen Kristina en ik eten. Weer heel mooi aan het water. We kregen als toetjes allerlei Thais fruit wat ook heel lekker was. We hebben gezeten tot het donker werd en zijn toen naar bed gegaan. Ik kon nog niet slapen dus ben nog even aan het rand van het zwembad gezeten, zo'n mooie omgeving!

5 juli
Vanochtend had ik de wekker om kwart voor 7 gezet zodat ik nog even een halfuurtje kon zwemmen voordat we gingen ontbijten. Om half 8 hebben we ontbeten en vandaag zouden we opgesplitst worden. Samen met een Australisch en Deens gezin reed ik in een busje naar de Erawan watervallen, het was een lange rit, maar het was het allemaal waard! Er waren 7 'verdiepingen' met 7 watervallen die je helemaal omhoog kon lopen. De eerste waterval was al prachtig! Ik ben alle 7 omhoog gelopen (een uur klimmen) en ben bij de bovenste lekker in het water gesprongen. Er waren nog weinig toeristen en het water was heerlijk! Ik ben snel weer omlaag gegaan, want om half 12 zouden we lunchen. Ik was gelukkig op tijd beneden en ben bij het Australische gezin aangeschoven, hele leuke mensen! Ze kwamen uit Melbourne. Na de lunch reden we verder naar een ander oorlogsmuseum en naar Hell's Pass, een grote inham in berg. Het was allemaal rots en de gevangen hebben dat met hand uitgegraven. Heel bizar. Er liep ook nog een stuk orgineel spoorlijn. Het was nu echt heel warm en we hebben even gerust en zijn toen in het busje gestapt op weg naar de trein over de spoorlijn. We hadden weer een heel mooi uitzicht en we stapten met z'n alle in de trein voor een 30 minuten durende rit met een prachtig uitzicht! Er waren ook jongens gitaar aan het spelen. Na de treinrit werden we allemaal terug naar het resort gebracht waar ik even een douche kon nemen, waarna ik door een prive chauffeur (haha er was niemand anders) terug naar Bangkok werd gebracht.

  • 06 Juli 2014 - 07:59

    Loes Wiesenekker:

    Hoi Jen
    Bedankt voor je uitgebreide verslag. Schitterend geschreven, je had toch journaliste of schrijfster moeten worden. Je oma xxx

  • 06 Juli 2014 - 09:03

    Sasja:

    Ik ben het helemaal met oma eens! Schitterende foto's heb je gemaakt en ik kijk uit naar je volgende verslag. Liefs van mij xxxx

  • 06 Juli 2014 - 11:49

    Truus:

    Geweldig Jenniffer, de treinreis is ook zo prachtig mooi, en de Bridge on de Riverkwai, De Burma spoorlijn allemaal geweldig en indrukwekkend.Ik denk dat je dezelfde reis maakt die wij ook gedaan hebben.Daar krijg je echt geen spijt van.En de watervallen wat een schitterende omgeving is dat he? Nou meis geniet er van groetjes

  • 07 Juli 2014 - 02:25

    Lucy Kingston-Kerr:

    Lieve Jen, Wat leuk dat ik hier in Australie zo kan lezen wat je schrijft. Ik zal iedere volgen waar je naartoe gaat. Geniet van de reis. Heel veel liefs, Lucy en Len

  • 17 Juli 2014 - 23:10

    Lil:

    Leuk hoor Jaim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jennifer

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 3180

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 22 Januari 2016

Op uitwisseling in Mississippi

01 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Reis door Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: